sâmbătă, 9 martie 2024

JURNALUL ANNEI FRANK


***

Nu mai îndrăznesc să fac nimic, căci mi-e teamă să nu fie interzis.

***

Tata, cel mai scump dintre toți tăticii întâlniți vreodată, avea deja treizeci și șase de ani când s-a căsătorit cu mama, care avea atunci douăzeci și cinci de ani. 

Sora mea Margot s-a născut în 1926 în Frankfurt pe Main, în Germania. Pe 12 iunie 1929 am urmat eu.


Până la vârsta de patru ani, am locuit în Frankfurt.


*** Fiindcă suntem evrei sută la sută, tata a venit în 1933 în Olanda. 


***

28 septembrie 1942 (COMPLETARE)

Până acum mi-ai fost de mare ajutor, așa cum mi-a fost și Kitty, căreia îi scriu regulat.


 ***

12 iunie 1943

Sper că-ți voi împărtăși totul, așa cum n-am reușit cu nimeni altcineva până acum, și sper că-mi vei fi de mare ajutor.


***

Am început lecțiile. Învăț mult la franceză și tocesc în fiecare zi cinci verbe neregulate. Dar am uitat îngrozitor de multe lucruri din ce-am învățat la școală.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

JURNALUL ANNEI FRANK

*** Nu mai îndrăznesc să fac nimic, căci mi-e teamă să nu fie interzis. *** Tata, cel mai scump dintre toți tăticii întâlniți vreodată, avea...